MLTA:n tutkimusretki Gåsgrundin saaarelle Espooseen 5.9.2019

20.8.2019

Toivotan sinut lämpimästi tervetulleeksi Maanmittauslaitoksen tekniset ja atk-toimihenkilöt MLTA ry:n järjestämälle saaristoristeilylle to 5.9.2019.

Ilmoittaudu mukaan tälle mielenkiitoiselle tutkimusretkelle pe 23.8. klo 15 mennessä, jos haluat nauttia laivalla saaristolaispöydän antimista. Ilmoita myös mahdolliset eritysruokavaliot.

Matka on sinulle maksuton.

Aikataulu ja alus

to 5.9.2019 klo 16:30-20:30 m/s Princess - puh: 050 3888042

4 tunnin risteily omalla laivalla. Lähtö- ja paluupaikkana on Kauppatori, risteilyn aikana käydään Gåsgrundetin saaressa Espoossa.

Matkan aikana kuulemme Risto Liljan kertomana Ruokaviraston kuulumiset. Matkalle mukaan saapuu myös yhdistyksemme kummi Pasi Vesala ammattiliitto Prosta.

Stefan Eppu Blomqvist tulee oppaaksemme matkan varrelta. Opastuksen sisältö koostuu Nokkalasta lähtien Espoon merialueen, saarien ja rantaviivalla näkyvien asioiden kertomiseen. Gåsgrundetissa kierretään saari reittivenelaiturilta hieman pienvenesataman suuntaan saaren eteläpuolelle mistä kierto takaisin laiturille saaren länsikärjen kautta. Opastuksen aiheena saaren luonto sekä geologia ja muut näkyvät asiat vesistön osalla. Paluumatkalla ennen Nokkalaa jutellaan vielä osallistujia kiinnostavista asioista kysymyksienne pohjalta.

Jaana Kruth

MLTA ry