Ennakkotiedote ylimääräisestä vuosikokouksesta 23.10.2018

21.9.2018

Ylimääräinen vuosikokous MLTA:n järjestövalinnasta

Palkansaajajärjestö Pardian toiminta on loppumassa ensi vuodenvaihteessa. Pardia on yhdistymässä Ammattiliitto Pron kanssa. Pardian jäsenyhdistysten, kuten MLTA:n, on tehtävä oma päätöksensä, hakeako Pron vai jonkin toisen ammattijärjestön jäsenyyttä. Sellaista vaihtoehtoa ei käytännössä ole, että MLTA ei hakisi minkään järjestön jäsenyyttä, sillä silloin sekä MLTA että sen jäsenet jäisivät tyhjän päälle edunvalvonnan suhteen.

Jäsenen ei tarvitse tehdä mitään erityistä, jos hän hyväksyy yhdistyksensä tekemän ratkaisun. Jäsen siirtyy oletusarvoisesti yhdistyksensä mukana uuteen järjestöön, jollei hän aktiivisesti tee toista ratkaisua, etsi itselleen paremmin sopivaa järjestöä.

Se mitä jäseneltä odotetaan on osallistuminen yhdistyksen päätöksentekoon uuden järjestövalinnan osalta! Tähän tarjotaan tilaisuus MLTA:n ylimääräisessä vuosikokouksessa 23.10.2018 klo 10:30 alkaen Toimitus-kokoushuoneessa Pasilassa. Laittakaa kokous jo nyt kalentereihinne, varsinainen kokouskutsu tulee myöhemmin sisältäen informaation järjestövaihtoehdoista.

MLTA:n hallitus valmistelee vertailuaineiston järjestövaihtoehdoista sekä tekee ehdotuksen valinnasta.