RAHANARVOISIA jäsenetuja

Ammattiliitto Pro:n jäsenenä saat monenlaisia jäsenetuja:

• Vapaa-ajan matkustajavakuutus, tapaturmavakuutus ja lisäksi ammatillinen vastuuvakuutus, oikeusapu sekä järjestövakuutus liiton tilaisuuksissa
  • Neuvoja yksityiselämän oikeusasioissa
  • Monipuolista koulutusta ja tapahtumia
  • Proplus - jäsenten sähköinen asiointi
  • Pron omat lomakohteet

Pro Noste - tukea työhön, uralle ja hyvinvointiin

Monipuolinen ja ainutlaatuinen Pro Noste -jäsenetu tarjoaa käyttöösi henkilökohtaisen uravalmentajan, jolta saat vinkkejä, konkreettisia neuvoja ja tukea työurasi eri vaiheissa.  Pro Noste auttaa, kun pohdit uraasi, ammattiasi tai ryhtyäkö omillesi. Valmentaja antaa tukea ajatuksiisi ja inspiraatiota. Jos olet työtä vailla, saat neuvoja, miten menestyt ja loistat työnhaussa ja mistä löydät työpaikkoja.

AJANKOHTAISTA työmarkkinatietoa

Ajankohtaisia uutisia ja työmarkkinatietoa löydät Pro:n verkkosivuilta. Sivuilta löydät myös lisää tietoa mm. jäsenyydestä ja jäsenjärjestöjen toiminnasta.

Proplus on jäsenten virtuaalinen asiointi- ja keskustelutila. Sieltä löydät edunvalvontasi koko paletin asiantuntijoista kavereihin.

TYÖTTÖMYYSTURVA

Työttömyyden varalta kaikki Pro:n jäsenet on vakuutettu työttömyyskassa Pro:ssa, siirtymäkautena MLTA:n jäsenet Julkisten alojen teknisten työttömyyskassa JATTK:ssa. Jos joudut työttömäksi, on sinulla oikeus ansiosidonnaiseen päivärahaan laissa säädetyn työssäoloajan jälkeen.

Jäsenenä sinulla on VAKUUTUSTURVA

Kaikilla Pro:n jäsenillä on lisäksi jäsenyyteen perustuva vapaa-ajan tapaturma- ja matkustajavakuutus. Alle 20-vuotiaat mukana matkustavat lapset kuuluvat vakuutuksen piiriin.

APUA juridisiin ongelmiin

Jäsenenä saat Pro:n lakimiesten maksutonta neuvontaa palvelussuhteen ehtoihin liittyvissä asioissa.

LUOTTAMUSMIES neuvoo ja opastaa

Mitä sopimuksessa pitää sopia, miten määräytyy vuosiloma, maksetaanko ylitöistä rahaa vai saako niistä vapaata, kuinka korvataan matkakustannukset?

Näissä ja muissa työsuhteeseen liittyvissä asioissa sinua neuvoo ja opastaa virastomme 7 MATE:laista luottamusmiestä ja lisäksi kaksi pääluottamusmiestä.

KOULUTUSTA ay-toimintaan

Luottamusmiesten ja järjestöaktiivien monipuolista koulutusta järjestää Ammattiliitto Pro. Löydä sinulle sopivat koulutukset ja tapahtumat Pron tapahtumakalenterista.

Jäseneksi vaikka HETI!

Liity jäseneksi verkossa:

Kirjoita liittymislomakkeen kohtaan Yhdistys:
Maanmittauslaitoksen tekniset ja atk-toimihenkilöt MLTA r.y.

Yhdistys: MAANMITTAUSLAITOKSEN TEKNISET JA ATK-TOIMIHENKILÖT MLTA R.Y.

Perintäsopimus

Tärkeää on täyttää, tulostaa ja allekirjoittaa perintävaltakirja, jotta jäsenmaksu voidaan periä suoraan palkasta.

Jäseneksi hyväksyminen

Yhdistyksen jäsenet hyväksyy hallitus. Jäseneksi hyväksytty lisätään yhdistyksen sähköpostin jakelulistalle.

Pro lähettää uudelle jäsenelle jäsen-/vakuutuskortin noin kuukauden kuluessa siitä, kun hänet on hyväksytty jäseneksi ja jäsentiedot on viety jäsenrekisteriin. Jäsenkorttia kannattaa pitää mukana jäsen- ja vakuutusetujen saamiseksi.